3 viktige feil de 25 største nettbutikkene i UK gjør - og hvordan du kan unngå dem

Den pågående pandemien har endret måten vi handler på i 2020, og når Black Friday nærmer seg må nettbutikken din være rustet for å overleve den forventede rekordstore trafikken. 

Enterspeed har utarbeidet en analyse av ytelsen til de 25 mest populære nettbutikkene i Storbritannia. Du kjenner kanskje igjen mange av dem? Analysen viser at det fortsatt er mange optimaliseringer som bør gjøres før Black Friday går av stabelen. Ifølge undersøkelsen rangerer bare fem av de 25 beste britiske nettbutikkene over 50 på en skala på 100.

Analysen er basert på tall fra Google Lighthouse. Det er et gratis og automatisert verktøy som gir deg et øyeblikkelig kvalitetsbilde av nettsidens generelle ytelse, sammen med merknader om hva du bør fikse. 

Når du vet hvordan nettsiden din presterer kan du sette inn de nødvendige tiltakene. Nedenfor har vi listet opp tre viktige funn basert på Enterspeeds topp 25-undersøkelse.

Tre hacks for optimalisering av nettbutikken din

Enterspeed gjorde en studie som viser at de tre mest essensielle tipsene som bedrifter kan gjøre for å optimalisere ytelsen er: 

  • Fjerne ubrukte Javascripts:
    Enhver nettside av de topp 25 har JavaScript som ikke er i bruk, og som påvirker ytelsen uten å skape verdi.

  • Eliminere gjengivende blokkerende ressurser av JavaScript
    72% har ressurser som forsinker visningen av siden unødvendig. 

  • Utstikkende bilder utenfor skjermen
    Dette er også kjent som lav lastetid, og mer enn halvparten av de topp 25 har utfordringer tilknyttet dette.

Hastighet betyr noe

La oss gjøre en ting klart: Disse nettsidene ville ikke vært blant de 25 beste hvis de ikke presterte bra, selv om alle nettsidene kunne økt inntekt ved å optimalisere de tre kritiske mulighetene som er nevnt ovenfor. 

Enterspeed har også sett på lastetiden til de største merkene. Som du kan se nedenfor, har mange av nettsidene kritisk lastetid. Det tar opptil 20 sekunder før nettsiden lastes inn. 

Forbedret ytelse resulterer i bedre konverteringsfrekvens, lavere fluktfrekvens og lavere annonseringskostander. Spesielt viser studier: 

  • For hvert sekund nettsiden lastes raskere, har tilfeller vist 2-10% forbedret konverteringsfrekvens.
  • Hvis lastetiden din er over 3 sekunder mister du 53% av mobilbrukerne dine ifølge Google.
  • Forbedret ytelse resulterer i høyere kvalitetspoeng på Google og dermed både bedre SEO-rangering og billigere betalt trafikk.

Så for å oppsummere er hastigheten på nettsiden din sentral når det gjelder konverteringer, men spesielt på Black Friday hvor konkurransen er intens og kundene krever raske lastetider. Sidene dine må lastes raskt for å forhindre høy frustrasjon hos brukerne og følgelig forlatelse av handlekurv og høy fluktrate fra nettsiden.

Det er fortsatt ikke for sent - ta kontakt i dag!

Hvis du ønsker å øke inntektene dine ved å optimalisere nettsidens hastighet og ytelse er vi her for å hjelpe deg. Dette vil bidra til at nettsiden din er raskt og konkurransedyktig under Black Friday, julehandel og netthandel under pandemien. 

La oss hjelpe deg med dine Black-Friday forberedelser