Digital markedsføring

Nå dine mål

Analyse og verktøy

Digital markedsføring skal skape oppmerksomhet rundt din bedrift blant de rette målgruppene, og blant resultater gjennom leadgenerering og salg. Det kan skje med mer eller mindre kreative kampanjer via adwords, youtube, sosiale medier, google shopping eller andre kanaler.

Men hver av disse kanalene fungerer på deres egne premisser, og med vidt forskjellige priser. Det kan være vanskelig å sammenligne effekten av de forskjellige kanalene, hvis du ikke har metoden på plass for å skape ensartet rapportering. Novicells digitale markedsføringskonsulenter er spesialister i å skape kampanjer som rammer de riktige menneskene med de riktige budskapene, og vi har rapporteringen på plass så du kan se hvilke resultater kampanjene skaper.

Google Analytics

 

Med Google Analytics får du et verktøy som forteller deg hvordan dine digitale aktiviteter performer. Dette gir deg mulighet til å måle om du når dine mål, og hvordan du når dem.

 

 

Les mer om Google Analytics

Business intelligence

Business intelligence er en strukturert tilgang til datainnsamling som kan sammenkoble ulike datakilder, eksempelvis fra din digitale markedsføring og dine salgsresultater for å beregne avkastning på kampanjer.

 

Les mer om Business Intelligence

Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) er et effektivt sporingsverktøy for effektmåling. Det gir deg mulighet til å sette opp sporing på dine viktigste målepunkter - eksempelvis tilbakemeldinger, delinger, start av video og kjøp - slik at du kan holde øyet på om du når målene for din digitale kanal.

 

Les mer om Google Tag Manager

Digital Strategi og KPI´er

Hva er de viktigste målene for min digitale kanal? Hvor mye skal jeg flytte dem? Og hvor skal jeg sette inn støtet for å optimalisere ytelsen? Novicells KPI-oppsett hjelper til med å finne svarene.

 

Les mer om Digital strategi og KPI´er

Hvis du vil vite mer om analyser og målsetninger for din digitale markedsføring, så kontakt meg gjerne