Vi er eksperter på Inbound Marketing - se alle våre kompetanseområder her

Novicell Oslo er et Inbound Marketing byrå med 21 års erfaring med digital markedsføring og softwareutvikling. Alle våre konsulenter innenfor vårt Inbound Marketing byrå har flere år med erfaring, som er din trygghet for verdien vi kan skape for din virksomhet.

Hva er Inbound Marketing?

Hvis du jobber seriøst med din digitale markedsføring, kommer du ikke utenom Inbound Marketing. Inbound Marketing er ikke bare enda et verktøy til verktøykassen, eller et nytt smart buzzword som er borte i morgen. Inbound Marketing er den mest effektive markedsføringsstrategien for å tiltrekke, konvertere og fastholde kunder i bedriften. 

Brukere spoler over TV-reklamer og blokkerer dine digitale annonser. Markedsførere er derfor nødt til å skifte strategi for ikke å undergrave seg selv. Og i stedet for å pushe på kundene med irrelevante massebudskaper, er tiltrekning av leads gjennom relevant og tidsbestemt innhold veien frem. Det handler om hvordan man skal skape det beste innholdet - og finne hva som fenger din målgruppe.

Hos Novicell hjelper vi våre kunder med å legge strategien for markedsføring med fokus på de aktivitetene som skaper leads og konverteringer gjennom hele kundereisen.

Slik kan vi hjelpe deg med Inbound Marketing

Vårt Inbound Marketing team har mange års erfaring med å tiltrekke relevant trafikk og konvertere det til våre kunder. Dette oppnås ved hjelp av følgende fagområder:

Content Marketing

Opplever du at det er vanskelig å oppnå fullt utbytte med Content Marketing? En klar strategi er helt avgjørende. Vi identifiserer KPI'er, vurderer innhold og kanaler samt kartlegger formålet med innsatsen.

Målgrupper og personas

Hvem er din målgruppe? Hvem ønsker du å nå, og hvordan skal du gjøre det? Vi hjelper deg med å kartlegge målgrupper, og finne de riktige veiene for å nå dem.

Kanal- og medieanbefalinger

I hvilke kanaler skal du legge inn innsatsen for å oppnå størst utbytte? Med en kanalanalyse finner vi de anbefalingene som passer din virksomhet.

Vi finner det rette systemet for deg

Få hjelp til å vurdere om din virksomhet matcher med HubSpot, eller andre spennende CRM systemer.

 

Få vår Inbound Marketing Guide

Last ned Novicells Inbound Marketing guide. Her får du 40 sider med konkrete ideer for nye Inbound Marketing initiativer som løfter virksomheten din digitalt. Godt leselyst!

Ja takk - hent guiden her

Fremtidens Inbound Marketing

Vi ser to klare trender innenfor Inbound Marketing: (1) Mer fokus på kunden, og (2) Intelligent bruk av roboter.

Mer fokus på kunden

Selskaper over hele verden bruker ord og setninger som: "Kundefokus", "Å skape kundeverdi", "Å putte kunden i senteret er hjertet av vår virksomhet" i deres visjoner. Men - ofte har selskaper en tendens til å sette produktet i fokus i stedet for kunden. Dette vil ikke fungere i fremtiden.

Oppfinneren av Hubspot, Brian Halligan har selv fortalt at de har endret deres fokus i de siste årene. Når Hubspot spurte deres kunder tidligere hvorfor de har valgt Hubspot svarte de alle; "Fordi dere er gode på innhold, og fordi deres salgsverktøy er enestående. Dere viser at Inbound faktisk fungerer."

Det har imidlertid skjedd en forandring. Når Hubspot spør kunder i dag får de et annet svar; "Det er fordi jeg vet om noen som bruker Hubspot i dag, og de er kjempefornøyd med det." Som Brian Halligan sier; "Ingen stoler på salg og markedsføring. De stoler på kundene."

Vi har i flere år stolet fullt og helt på den tradisjonelle salgstrakten, hvor du først tiltrekker kunder, konverterer dem til leads og prosesserer dem inn til å gjøre et salg. Denne teknikken dør ut.

I dag setter vi kunden i fokus. Kundene er ikke lenger noe vi setter i enden av tunellen. Kundene er de som tiltrekker nye kunder inn.

Så: Fokuset lå tidligere på å lokke kunden inn i kjøpstrakten. I dag handler det heller om å skape gode opplevelser ved å redusere kundereisen så mye som mulig for å gjøre det så enkelt som mulig for kunden.

Brian Halligan sa: "Før skulle produktene dine være 10 ganger bedre enn dine konkurreter. I dag skal kundeopplevelsen være 10 ganger lettere enn dine konkurrenter".

I fremtiden vil ikke selskaper differensiere på produkter, men på kundeopplevelse.

Intelligent bruk av roboter

Altfor få selskaper tar i bruk Messaging Apps chatbots. Facebook Messenger har i dag mer enn 1,3 milliarder brukere hver måned, og de fire største Messaging apps (Messenger, Whatsapp, WeChat og Viber) har overtatt de 4 største sosiale nettverkene (Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn) i antall aktive brukere.

Så hvis det er der brukerne er, hvorfor er ikke selskapene der? Spesielt når Messaging Apps har opptil 80% åpningsrate og 50% klikkrate.

 

Hvilket Marketing Automation Software passer din virksomhet?

Ved å automatisere markedsføringsprosessene målrettet, effektiviserer du innsatsen for å samle inn og bearbeide leads - fra besøk til kunde. Automatiseringsstrømmer og dynamisk innhold er veien fremover for å jobbe systematisk med deres markedsbearbeiding. I Novicell er vi teknologiavhengige og fokuserer på om verktøyet kan det kundene etterspør.

Vi leverer på mange forskjellige Marketing Automation Softwares, blant annet løsninger fra følgende partnere: Hubspot, MailChimp, Active Campaign, Autopilot, Apsis, Agillic med fler.

Les mer om Marketing Automation her

5 steg til Inbound Marketing

Produserer du også innhold som ingen leser? Har du også vanskeligheter med å nå ut til dine kunder? Da er du ikke alene. - Novicell har laget 5 steg til hvordan vi strategisk løser disse problemene i vårt Inbound Marketing byrå:

1. Vi setter mål

Det første steget handler om å sette klare mål. Det er viktig at du vet hva dine KPI'er er, og hvor mye et lead et verdt for din virksomhet. Like viktig er det å vite at du skal følge opp dine leads for å optimere disse for å få så mange salg som mulig.

Start med å definere et komplett markedsførings-setup som er basert på dine mål. Du bør også starte med å tracke websiden din. Dette skal du gjøre for å vite at du når KPI'ene du har satt deg.

2. Publikum

Det neste steget er å definere ditt publikum. - Hvem er de, og hvor finner du dem?

Se om ikke du han bryte ned publikummet ditt i segmenter, slik at du kan jobbe målrettet for å være relevant for dem.

3. Innhold og budskap

Kommuniserer du riktig innhold og budskap på riktig tidspunkt til det rette publikummet?

Du skal kjenne ditt publikum, deres problemer og utfordringer så godt at du kan løse utfordringene deres. - Det er akkuratt dette innholdet mennesker ønsker å lese om og dele på sosiale medier.

4. Kanaler

Er du tilstede der ditt publikum er, og bruker du de forskjellige kanalene optimalt?

Se etter om du bruker det samme innholdet i forskjellige kanaler. Hvis du kommuniserer det samme budskapet på Facebook, LinkedIn og i ditt nyhetsbrev vil det lønne seg å differensiere budskapet ditt, slik at du kan utnytte de forskjellige formatene hver individuelle kanal har.

5. Marketing Automation

Vær sikker på at du har satt opp riktig automation, og at du bruker dette optimalt.

Det er mange automatiseringsverktøy, så vær sikker på at det du velger å bruke oppfyller dine behov.

Vil du vite mer om Inbound Marketing?

Kontakt meg for en uforpliktende prat om Inbound Marketing