Metoden som tiltrekker og konverterer leads til kunder

Inbound Marketing

Hvis du er seriøs med din digitale markedsføring, kommer du ikke utenom Inbound Marketing. Inbound Marketing er ikke bare enda et verktøy til verktøykassen, eller et nytt smart buzzword som er borte i morgen. Inbound Marketing er den mest effektive markedsføringsstrategien for å tiltrekke, konvertere og fastholde kunder i bedriften. 

Brukere spoler over TV-reklamer og blokkerer dine online annonser. Markedsførere er derfor nødt til å skifte strategi for ikke å undergrave seg selv. Og i stedet for å pushe på kundene med irrelevante massebudskaper, er tiltrekning av leads gjennom relevant og tidsbestemt innhold veien frem.

Hos Novicell hjelper vi våre kunder med å legge strategien for markedsføring med fokus på de aktivitetene som skaper leads og konverterer gjennom hele kundereisen.

HubSpot - Certificeret Partner

Med markedsføringssystemet HubSpot kan virksomheter jobbe mer målrettet med leadgenerering og oppkvalifisering av leads. Få hjelp til å vurdere om din virksomhet matcher med HubSpot, eller til å utnytte systemets muligheter optimalt.

 

Les mer om HubSpot

Marketing Automation

Ved å automatisere markedsføringsprosessene målrettet, effektiviserer du innsatsen for å samle inn og bearbeide leads - fra besøk til kunde. Automatiseringsstrømmer og dynamisk innhold er veien fremover for å jobbe systematisk med deres markedsbearbeiding.

 

Les mer om Marketing Automation

Inbound Marketing inspirasjonsdagen 2018

12. september i Aarhus - 27. september i København

Inbound Marketing er den mest effektive markedsføringsstrategien for å tiltrekke og beholde kunder i forretningen. Vi setter fokus på strategier og konkrete aktiviteter, som skaper leads og konverterer gjennom hele kundereisen.

Meld deg på inspirasjonsdagen, hvis du sitter i en større organisasjon som:

  • CMO
  • Marketing Manager
  • Ansvarlig for digital forretningsutvikling
  • Kommersiell leder
  • Salgsjef

Tilmeld Aarhus          Tilmeld København

Mange års erfaring med Inbound Marketing

Teamet bak Inbound Marketing har mange års erfaring med å tiltrekke den relevante trafikken, og konvertere den til kunder. Det kan oppnås gjennom følgende disipliner:

Content Marketing

Mange opplever at det er vanskelig å oppnå det fulle utbytte av Content Marketing. Ofte fordi det ikke ligger en klar strategi bak. Derfor starter et content-forløp alltid med å identifisere KPI'er, vurdere innhold og kanaler, samt kartlegge formålet med innsatsen.

 

Målgrupper og personer

Det sier seg selv: Man skal kjenne sine kunder for å kunne målrette sine budskap til de riktige menneskene på det riktige tidspunktet. Et fundamentalt grep i Inbound Marketing er derfor å kartlegge målgruppen, og gi den kjøtt og blod i en rekke personer. 

 

Kanal- og medieanbefalinger

Hva skal det til for å få suksess i den digitale kanalen? Med en kanalanalyse vurderer vi potensialet for de enkelte kanalene og mediene, og kommer med anbefalinger til hvor du skal legge innsatsen for å oppnå størst utbytte.

 

Guiden til Inbound Marketing Strategi

Hent Novicells Inbound Marketing Guide. Her får du 40 sider med konkrete idéer til nye Inbound Marketing-tiltak, som løfter forretningen digitalt. God leselyst!

Ja takk, hent guiden til Inbound Marketing

Kom i gang med Inbound Marketing

Er Inbound Marketing nytt for deg? Her presenterer vår Inbound Marketingsjef, Marianne Holmgaard, 5 konkrete trinn, du kan bruke for å komme godt i gang med disiplinen.

(klikk på skjermen for å få lyd)

Vil du vite mer om Inbound Marketing?

Kontakt meg for en uforpliktende prat om Inbound Marketing