HubSpot

Målrettet marketing automation som skaper resultater

Vi er sertifisert HubSpot Gold Partner 

Vi opplever vi et stigende behov for automatiserte, tidsbestemte og velorganiserte budskaper. Virksomheter skal være til stede der hvor kundene er med svar og by på de utfordringene som kundene sitter med i alle deler av kundereisen. Det kan man med HubSpot - en intelligent salgs- og markedsføringshub.


Novicell er HubSpot Gold partner og har derfor en bred viten og lang erfaring med plattformen. HubSpot stiller store krav til sine partnere for å bruke inbound-metoden til og skape leads og salg. Å oppnå partnerskap krever en profesjonell innsats og et solid kundegrunnlag. I Novicell er du sikker på at du får en samarbeidspartner som er faglig solid og mestrer HubSpots mange teknikker.

Vi huser kompetanser fra både strategi, markedsføring, utvikling og design, og derfor er vi i stand til å eksekvere på dine ambisjoner - fra de strategiske til de tekniske operasjonelle trinnene. 

Dette kan vi hjelpe deg med

Strategi og analyse

Implementering

Rapportering

Hva er HubSpot

Kort fortalt er HubSpot en teknisk plattform, utviklet med fokus på B2B salg og markedsføring. Plattformen fasiliterer, systematiserer og samler salgs- og markedsdisiplinene under et tak. På den måten kan vi samle og bearbeide leads målrettet og effektivt - for å følge og veilede kundene gjennom salgstrakten. 

HubSpot forener fundamentale disipliner innenfor Inbound Marketing.

Segmentering ut fra avanserte kriterier på både atferd, timing og kontaktinformasjon. 

Integrering av personer til bruk for segmentering og målrettede budskap 

Automatisering av flows, som passer til de forskjellige stadier i kundereisen

Eksekvering på tvers av kanaler (blogger, sosiale medier, e-mail)

Leadscoring, som kategoriserer hvor leadet befinner seg i kundereisen

Effektmåling og rapportering

Dette kan vi også hjelpe til med

Kanalanalysen

Hva skal det til for å få suksess i den digitale kanalen? Med en kanalanalyse vurderer vi potensialet for de enkelte kanalene og mediene, og kommer med anbefalinger til hvor du skal legge innsatsen for å oppnå størst utbytte.

 

Kontakt oss for mer om kanalanalyse

 

Content Marketing

Mange opplever at det er vanskelig å oppnå det fulle utbytte av Content Marketing. Ofte fordi det ikke ligger en klar strategi bak. Derfor starter et content-forløp alltid ut med å identifisere KPI'er, vurdere innhold og kanaler samt kartlegge formålet med innsatsen.

 

Les mer om Content Marketing

Marketing Automation

Ved å automatisere markedsføringsprosessene målrettet, effektiviserer du innsatsen for å samle inn og bearbeide leads - fra besøk til kunde. Automatiseringsstrømmer og dynamisk innhold er veien fremover for å jobbe systematisk med deres markedsbearbeiding.

 

Les mer om Marketing Automation

Mer inspirasjon til Inbound Marketing

Er HubSpot et godt match for din virksomhet?

HubSpot er primært relevant for B2B-virksomheter, men også B2C-virksomheter med en lengre beslutningsprosess. Det er især relevant for virksomheter som selger komplekse produkter, servicer eller kunnskap, og som har en salgsorganisasjon. 

For å kunne lykkes med HubSpot skal det altså være en god match imellom virksomheten, forretningsstrukturen og systemet. Ellers blir det aldri en suksess. Derfor starter ethvert samarbeid med en analyse av dine behov og muligheter, for å sikre at vi velger den rette veien til å oppnå de beste resultatene. 

 

Vil du vite mer om HubSpot eller hvordan vi kan hjelpe deg?

Kontakt meg for en uforpliktet prat om HubSpot