Marketing Automation

Treff din målgruppe med rett budskap til rett tidspunkt

Skap suksess med Marketing Automation

Med Marketing Automation kan du kommunisere personlig og relevant med dine kunder og brukere - i stor skala. Dermed guider du kunden i komplekse kjøpsprosesser, og understøtter langsiktige kundeforhold.

Marketing Automation er både relevant for B2B-salg eller abonnementstjenester, hvor leverandøren og selve samarbeidet er like så viktig som produktet. Men også nettbutikker som presser kundene gjennom eksempelvis "abandoned basket", "gjenkjøpsflows" og "relaterte produkter"

Det blir stadig vanskeligere å nå målgruppen, fordi forbrukerne drukner i mengden av innhold, som er irrelevant for de fleste. Relevant innhold krever innsikt i brukernes adferd og kundenes behov. Den innsikten får du 1-1 gjennom en direkte dialog med kunden. Men hvordan får du relevant innsikt i 100 kunders interesser og behov - eller fra 100.000? Eller fra potentielle kunder som bare undersøker markedet uten å ringe opp til din salgsavdeling? Svaret er Marketing Automation. 


Dette kan vi hjelpe med

For å oppnå gode resultater med Marketing Automation skal det ligge en strategi for hvordan man kan samler opp leads og veileder dem gjennom kundereisen. I tillegg skal man vurdere hvilke kanaler og Marketing Automation system man skal bruke for å være til stede med riktig innhold på riktig tidspunkt gjennom hele kundereisen. 

Analyse, kanalvalg og strategi

Anbefaling av systemer
enten i form av oppgradering, optimalisering eller valg av nytt system.

Teknisk implementering

Utarbeidelse og gjennomføring av aktiviteter og kampanjer

Optimering av innsatser

Rapportering

Marketing Automation Softwares

Hos Novicell er vi teknologiuavhengige og fokuserer på om værktøyet kan det våre kunder etterspør. Vi leverer på mangle forskjellige Marketing automation softwares bl.a. løsninger fra følgende partnere:

Flere CMS'er inneholder også gode muligheter for marketing automation

Lojale kunder krever kunnskap, relevant innhold og de riktige systemene

For å oppnå gode resultater med markedsautomatisering, skal du legge en strategi for hvordan du kan samle leads og veilede dem gjennom kundereisen. 

I tillegg skal du vurdere hvordan du veileder mottakeren på de kritiske punktene i kundereisen. De såkalte 'Moments of truth'. Her vurderer brukeren deg som leverandør. De små sanne øyeblikkene skjer før, under og etter et kjøp. Derfor må du være til stede med riktig innhold på riktig tidspunkt gjennom hele kundereisen.

Det er tidskrevende og vanskelig å håndtere manuelt. Her kommer et markedsautomatiseringssystem inn i bilde. Med et automatiseringssystem kan du automatisere kommunikasjonen på bakgrunn av utløsere, som aktiverer en serie av målrettede budskap. Det kan være download av en e-bok som utløser et kommunikasjonsflow, som setter emnet og produktene som boken støtter. 

Med et marketing automation software kan du...

Innsamle adferdsdata automatisk

Du sporer kundens aktivitet og adferd i relasjon til din bedrift og kobler data til kundens profil.

Designe kundereise og kontaktpunkter

Du sender automatisk innhold i beslutningsprosessen, og støtter dermed kunden på kritiske punkter i kundereisen.

Strategisk leadscoring

Du setter opp kvalifiserende kriterier for leadets aktiviteter, som definerer hvor og når leadet er klar til en salgsdialog.

Så du kan...

Følge opp på både leads og kunder med nyttig og personalisert innhold.

Få leads til å følge at du forstår deres bekymringer, utfordringer og spørsmål.

Bygge et tettere forhold til dine leads før salget starter. 

Spare tid og ressurser ved å eliminere manuelle prosesser. 

Administrere flere kundeemner enn selgere er i stand til på egenhånd.

Fullt utbytte av Novicells øvrige forretningsområder

Content Marketing Strategi

Fundamentet i markedsautomatisering er innholdet. Men mange opplever at det er vanskelig å oppnå det fulle utbytte av content-innsatsen. Dette er ofte fordi det ikke ligger en klar strategi bak. Derfor starter et content-forløp alltid med å identifisere KPI'er, vurdere innholdet og kanaler, samt kartlegge formålet med innsatsen.

Vil du høre mer om Marketing Automation og hvordan vi kan hjelpe deg?