Google AdWords

Vær synlig i verdens største søkemotor

Ønsker du mer kvalitetstrafikk til din webside? Da kommer du ikke utenom Google AdWords, som er annonsering i verdens største søkemotor.

Google AdWords gir relevant trafikk - raskt!

Google AdWords plasserer dine annonser over på Googles organiske søkeresultater. Du styrer selv søkeord, annonsetekster og budsjett.

Du kan lynhurtig og meget effektivt ramme et meget stort publikum innenfor din målgruppe, som aktivt søker etter nettopp ditt produkt. Mens andre typer markedsføring "pusher" budskapene ut, rammer AdWords - med det riktige oppsettet - brukere, som aktivt søker etter noe.

Det samme gjør SEO, også kalt søkemotoroptimalisering. Men der SEO er en langsiktig strategi hvor det kan gå måneder før du virkelig ser en stor effekt av dine tekniske optimeringer, innhold og linkbygging, kan du få relevant trafikk via Adwords i løpet av 5 minutter.

Full kontroll over søkeord og budsjetter

AdWords (og Google Analytics) gir også et meget presist innblikk i hvilke søkeord, annonser og kampanjer som fungerer og ikke fungerer. Hvis et søkeord koster deg mye penger og ikke resulterer i noen salg/leads, kan du derfor med det samme velge å stoppe annonseringen på akkurat dette søkeordet.

Driver du for eksempel en online skobutikk og gjerne vil i kontakt med nye, potentielle kunder til din nye serie av herresko, oppretter du en annonse og velger hvilke søkeord som skal aktivere din annonse. Det kan for eksempel være "sorte herresko". Du kan også ekskludere søkeord, som for eksempel "sorte herresko gjenbruk".

En annen fordel er at du enkelt selv kan sette en ramme for hvor mye du er villig til å ofre - både i samlet budsjett og pr. klikk.

Google Display annonsering

I tillegg gir AdWords mulighet for å annonsere enda bredere via Googles Display-nettverk (banner-annonsering på flere millioner forskjellige websider), samt via Google Shopping (produkt-annonser direkte i søkeresultatene), Gmail og på YouTube.

Google AdWords hos Novicell

Novicell er et offisielt Google AdWords Partnerbyrå, og våre konsulenter har en lang rekke sertifiseringer innenfor Google AdWords (både fundamentale og forskjellige produkt-spesifikke sertifiseringer som search/display/mobile etc).

Selvom vi har et sterkt samarbeid med Google, har vi dog ingen interesse i at våre kunder bruker penger på Google uten å få verdi ut av det. Du kan enkelt sette en ramme for hvor mye du er villig til å ofre - både i totalbudsjett og pr. klikk. Dette sikrer at du alltid har kontroll på at markedsføringsutgifter ikke løper løpsk.

Det er imidlertid ikke alltid at Adwords er den riktige løsningen for en virksomhet, og her anbefaler vi dermed andre kanaler.

Vi jobber tett sammen med våre kunder. Først blir vi enige med kunden om målene med annonseringen. Er det nye leads? Mer trafikk? Flere salg? Alt kan måles via Google Analytics, og vi setter opp konverteringsmål for disse relevante målene.

Deretter analyserer vi, hvilke potentielle søkeord som er i "markedet". Dette kombineres med hvor stort søkevolumet på de forskjellige søkeordene er, hva det forventes i klikkpriser, og hvordan konkurransen er.

Vi grupperer kampanjer etter forretnings- og produktområder og optimerer løpende ut fra hvilke annonser/søkeord som fungererer/ikke fungerer. Vi holder alltid fokus på ROI, pris pr. konvertering og annonseringen.

Vil du trekke trafikk til din hjemmeside?

Kontakt meg gjerne for å høre mer om Google AdWords