Internasjonal SEO

Oppnå vekst i din forretning ved å markedsføre deg til et globalt publikum

La oss hjelpe deg med internasjonal SEO

Internasjonal SEO er når en virksomhet velger å skifte fokus på websiden sin fra et land til et eller flere ytterligere land. Hovedmålet er å øke synlighet i søkemotorene i de valgte landene for å øke trafikken til hjemmesiden.

Å målrette en webside mot et nytt marked betyr det samme som å ekspandere hele virksomheten til et nytt marked. Med dette for øyet, burde man ikke utvide websiden eller forretningen til et nytt land, språk eller marked uten å ha tenkt godt gjennom hvorfor og hvordan man gjør det. Man har kort sagt bruk for en internasjonal SEO strategi.

Oppnå vekst i din bedrift ved å markedsføre til et globalt publikum

Det å bruke ressurser og tid på å ekspandere til nye og flere markeder er meningsløst hvis det ikke er et behov for ditt produkt/service i landet, eller hvis det er et overlegent produkt i markedet som du ikke kan konkurrere mot.

I Novicell har vi utformet et internasjonalt SEO-produkt, som hjelper deg med å bygge opp en internasjonal SEO-strategi, og å implementere strategien. Vi har testet og dokumentert Novicell’s internasjonale SEO-produkt til land i hele verden, for å sikre deg at vi kan levere de resultatene vi lover hver gang.

Trenger du hjelp med internasjonal SEO?

Kontakt oss nå

Kombiner styrkene av SEO & oversettelse

Novicell har samarbeidsavtaler med de største oversettelsesvirksomhetene i verden som translate plus & LanguageWire, hvor vi sammen har skapt et internasjonalt SEO-produkt. Vi kombinerer styrkene fra SEO og oversettelse, og har utformet et internasjonalt SEO-produkt, som tar det beste fra begge verdener og kombinerer det i et internasjonalt SEO-produkt.

Etterspørselen etter internasjonal SEO har hatt en drastisk stigning i de seneste årene – en indikator på at virksomheter over hele verden ønsker å skalere deres forretning, ikke kun ved å være tilstede i de forskjellige landene, men også ved å øke deres kjennskap, skape mer trafikk og øke salget av deres produkter/servicer.

 

Kompetanser som sikrer din internasjonale SEO suksess

Novicell og deres oversettelsespartnere har mange års erfaring med internasjonal SEO. Vi har en stor kundebase av større internasjonale virksomheter og vi utvikler oss løpende i form av videreutdannelse og konferanser. Vi følger de største SEO journalene, og lager egne SEO tester og studier for å sikre at vi er up to date på de nyeste trendene i den internasjonale SEO industrien. Vi ønsker å være de beste og mest kunnskapsrike innenfor internasjonal SEO, og dermed å kunne levere våre kunder de beste resultatene.

 

Kombiner styrkene

Millioner av oversatte ord hvert år og tusenvis av businesskunder

SEO eksperter med mer enn 18 års erfaring

Mange års erfaring med oversettelse til mer enn 175+ språk

Hjelper mer enn 50+ virksomheter hver måned med å øke veksten via SEO

Tusenvis av industrispesifikke oversettere innenfor din industri

Dyp forståelse av SEO og løpende trening og utvikling

Videre er Novicell et full-service konsulenthus som leverer digital markedsføring og softwareutvikling. Dette sikrer at vi også kan supportere deg og din virksomhet i lignende digitale markedsføringsaktiviteter som; Inbound Marketing, digital annonsering, sosiale medier og mye annet dersom du ønsker å markedsføre deg ytterligere til ditt publikum.

Internasjonal SEO – dine fordeler          

Det å gå internasjonalt med din webside har mange fordeler, spesielt når dere tar i bruk Novicell som deres partner. Novicell kan rådgi deg gjennom hele internasjonaliseringsprosessen da vi er et full-service konsulenthus. Hvis du ønsker å jobbe med flere former for digital markedsføring og andre digitale aktiviteter som softwareutvikling eller digitalt design, kan vi også hjelpe med dette. Dette sikrer deg en viss kontroll over dine omkostninger og en overskuelig rapporteringsprosess.

Få en større kundebase

Generer mer trafikk, leads og salg

Øk dine kunders kjennskapsgrad

Oppnå en konkurransedyktig fordel

Én partner - én samlet løsning

Kontroll av omkostninger og utvikling

Din internasjonale SEO-strategi

Å få kartlagt en klar internasjonal SEO-strategi for hvordan du utvider din virksomhet internasjonalt er avgjørende. Din internasjonale SEO-strategi skal være godt forankret i overordnede forretningsstrategi. Dette er en nødvendighet for å oppnå suksess med dine internasjonale SEO-aktiviteter.

Enhver internasjonal SEO-strategi som blir laget hos vårt internasjonale SEO konsulenthus blir tilpasset til de nøyaktige målene, ressursene og budsjettene våre kunder har, og vil - hvis du ønsker det – bli implementert i tett samarbeid med deg.

Vi har laget en internasjonal SEO prosess som sikrer og optimerer de forskjellige prosessene man skal vurdere når man går internasjonalt. I det følgende vises punktene som normalt blir gjennomgått i Novicell’s internasjonale SEO-produkt.

1. Introduksjon 

Det første steget vil alltid være en introduksjon mellom partene, for å skape en god relasjon mellom de involverte. Videre er dette møtet satt opp for at Novicell kan få en dypere forståelse av deres virksomhet og forretningsmodell, strategi, ressurser, budsjetter, mål og mye annet som er brukbar informasjon for Novicell når vi skal utforme en strategi og en roadmap for eller i samarbeid med deg.

2. Nåværende situasjon

For en strategifastsettelse er det viktig å forstå hvilket eller hvilke markeder du ønsker å ekspandere til. Som kunde har du en god forståelse for hvor potensiale ligger, men i vårt internasjonale SEO konsulenthus lages det alltid en større gjennomgang av hvor vi ser potensialet også.

Dette gjør vi ved hjelp av verktøyer som kan hjelpe oss med å gi oss en bedre forståelse for:

  • Hvor deres nåværende trafikk kommer fra, og hvor mange søkeord dere ranker på i disse landene
  • Hvordan konkurransen er i de gjeldende landene
  • Hvordan etterspørselen er i disse landene etter deres produkter/servicer

Med en klar forståelse av virksomhetens strategi, mål og nåværende situasjon er Novicell i stand til å sette opp KPI’er for hva den gjeldende internasjonale SEO strategien skal oppnå. Oftest er det optimale målet å heve salget, eller skape flere leads. Dog er det viktig å sette mindre mål også, som gir oss en pekepinn på hvor tett på vi er å oppfylle våre optimale mål. Oftest benyttes disse 5 måleinstrumentene:

  1. SEO synlighet
  2. Antall rangerte søkeord og dets utvikling
  3. Trafikk til websiden
  4. Trafikk til de mest besøkte sidene
  5. Konverteringsrate

3. Teknisk evaluering 

Før vi optimerer deres webside og begynner å jobbe med å skaffe trafikk til websiden, er det viktig å starte med og sikre at websiden fungerer optimalt. Årsaken til dette er at det er viktig å sikre at kunders brukeropplevelse er god slik at personen konverterer og ikke forlater siden med det samme igjen grunnet en mindre teknisk feil.

Dette blir undersøkt fra et teknisk og SEO teknisk perspektiv. Videre sikrer vi oss at alle nødvendige tracking-programmer som Google Analytics, Google Search Console, Google My Business og Google Tag Manager er satt opp. Disse programmene er essensielle for å forstå brukerens atferd i senere analyser.

Når alle tekniske feil som; Top-level-domain struktur, Hreflang, Page Speed osv. er identifisert og fikset kan vi gå videre til neste steg.

4. Markedsundersøkelser

Novicell undersøker de markedene du ønsker å ekspandere til. Først undersøker vi kulturforskjellene i markedet. Dette er i hovedsak gjort for å forstå om det skal skje noen vesentlige endringer i ditt nåværende design. Det er stor forskjell på hvordan forskjellige kulturer ønsker at produkter og servicer skal bli fremvist på en webside, og for å sikre at deres webside konverterer optimalt er en forståelse av dette nødvendig.

Deretter undersøkes deres kunders søkeatferd. Det vil si, hvilke søkemotorer er mest populært i det gjeldende land, og hvilke søkeord søker ditt publikum mest på.

I denne prosessen ender man opp med en liste på 10-30 av de mest relevante og presise søkeordene for hvert produkt og/eller service. Dette er viktig for å finne de mest relevante søkeordene, og hvor konkurransen er lavest, slik at man kan nyte gavn av de fruktene som henger lavest.

Når søkeordene er valgt, tilbyr vi alltid at du kan validere de valgte søkeordene. Dette avhenger dog ofte av kundens ressurser.

Når analysen er gjennomført og søkeordene validert, kan vi gå videre til neste steg i Novicell’s internasjonale SEO prosess.

5. Implementering

Når de riktige søkeordene er funnet, undersøker våre internasjonale SEO eksperter om dere har innhold som understøtter de søkeordene som kundene søker på. Hvis dere har innhold om søkeordene allerede, så analyserer vi hvordan dere kan forbedre dette innholdet. Dette kan blant annet gjøres ved å undersøke hvilke spørsmål kundene oftest søker på i søkemotorene rundt deres produkter. Disse spørsmålene kan deretter inkluderes i deres innhold, og på denne måten skape mer verdi for brukeren, og øke deres sjanser for å være synlig på det i søkemotorene.

På samme måte vil det her være mulighet for at du kan validere innholdet som har blitt optimert.

6. Rapportering og dataanalyse

For å sikre at det er lett for deg og videreføre de oppnådde resultatene lager vi i den internasjonale SEO prosessen alltid dashboard, som enkelt og forståelig viser deg en trend over de viktigste KPI’er.

Dashbordet kan både produseres slik at du kan få et overblikk over hvert enkelt individuelle land, for å få en dypere forståelse av tallene.

Prosessen av å sette sammen dashbordene er delt inn i tre faser:

  1. Fase en er et start up set up med data fra Google Analytics i et land.
  2. I fase to kan du, hvis ønsket, Novicell laget et custom dashboard med fokus på dine spesifikke mål og data. For å lage et custom dashboard vil det bli satt en workshop opp mellom våre Business Intelligence avdeling og deg opp for å sikre at dashbordet fyller opp dine behov.
  3. I den siste fasen utvides dashbordet inn i flere land.

Integrasjon med SEMrush

For å holde et øye med de landene du opererer i gjør vi i Novicell’s internasjonale SEO avdeling bruk av SEMrush. SEMrush er et verktøy som viser hvor lavt fruktene henger i forhold til tekniske feil, links og innholdsoptimering.

Novicell’s internasjonale SEO avdeling oppretter deg alltid i SEMrush gratis. Men hvis du selv ønsker å bruke programmet internt, noe vi selv anbefaler, da du faktisk kan være med å løse mange av oppgavene selv, skal du kjøpe en lisens. Hvis du ønsker mer informasjon rundt en SEMrush lisens må du bare ta kontakt med oss.

 

Internasjonal SEO case study

I dette avsnittet vil vi vise dere et av våre case studies om internasjonal SEO rundt det å bygge opp digital synlighet for Excedo, som er eid av Nikkei Inc. og The Financial Time. 

Excedo har som formål å hjelpe individer med å forbedre deres karrieremuligheter, samt hjelpe virksomheter med å forbedre deres evne til å kommunisere internasjonalt. Excedo lanserte i 2017 en global side, og valgte i 2019 å videreføre deres produkt til det japanske markedet. Excedo ønsket både å øke deres digitale synlighet på det globale og japanske markedet.

Samarbeidet omfattet både internasjonal SEO og internasjonal digital annonsering. Når det kom til internasjonal SEO ble det laget en grundig internasjonal SEO strategi, som skulle hjelpe dem med å øke deres organiske synlighet på både Google og Yahoo, som er de mest brukte søkemotorene i spesielt Japan.

Novicells internasjonale SEO aktiviteter omfattet:

  • En full teknisk analyse ble gjennomført og alle tekniske feil ble løst, som sikret en solid brukeropplevelse for alle kunder som besøkte den globale og den japanske websiden.
  • Deretter ble en dyp søkeordsanalyse gjennomført på begge websidene, og verdiskapende innhold ble bygget opp sammen med kunden. 
  • Til slutt ble en Linkbygging-strategi laget og implementert på begge websidene som sikret kraftfulle linker.

På bare 6 måneder klarte Novicell å øke deres organiske trafikk med:

  • 110.73%

Dette skyldes en solid stigning i organiske søkeord Excedo ranker på både globalt og i Japan.

Excedo lanserer snart i Mexico, og Novicell er allerede i gang med å hjelpe dem fra et internasjonalt SEO perspektiv, og sikre at strategien er lagt for å oppnå de best mulige resultatene i søkemotorene. 

Novicell har utviklet og implementert en effektiv internasjonal SEO strategi som har hjulpet oss med å øke vår webtrafikk, og optimere vår ROI. Novicell har også implementert betalte kampanjer på flere kanaler, og gitt oss de rette analysene og rådene til å drive flest mulige konverteringer. 

Jeg er meget tilfreds med kvaliteten av deres digitale markedsføring, og deres samarbeidsvillige fremgangsmåte. Jeg er takknemlig for deres ekspertise og engasjement. 

Kontakt meg her hvis du vil lære mer om internasjonal SEO.