Slik velger du riktig CMS

Et CMS (Content Management System) er kort sagt et system som brukes til å styre innholdet på en webside. De fleste av våre digitale løsninger bygger på et CMS.

Når du finner et CMS som egner seg best, er det alfa og omega at systemet kan støtte virksomhetens forretningsprosesser og skape vekst. Det er derfor også viktig å få avdekket de konkrete behov som systemet skal kunne oppfylle.

Hos Novicell har vi tradisjon for å foreta en behovsanalyse når vi starter opp et prosjekt med en ny kunde. Vi har gjennom årene foretatt en rekke analyser, hvor vi ut fra de konkrete behov identifiserer de forskjellige mulighetene, og på bakgrunn av dette kommer med en anbefaling. Noen parametre man bør ta høyde for når man velger et CMS, er følgende:

  • Antall samtidige brukere
  • Antall utviklere på plattformen
  • Moduler og standardfunksjonalitet
  • Muligheter for integrasjon
  • Lisensstruktur

Valget av CMS har vidtgående og ofte langvarige konsekvenser. Det er altså avgjørende at man tar det riktige valget første gang. Derfor er omkostningene til en behovsanalyse godt brukt. Det kan høres utrolig ut - men på bare en dag eller to kan vi komme veldig langt ved hjelp av en workshop.

Kontakt oss og få avklart dine behov

 

Novicell er CMS-uavhengige

Vi tar utgangspunkt i virksomhetens reelle behov og ressurser når plattform skal velges. Målet er å optimere forretningen - og det betyr ikke alltid den mest avanserte løsningen.

Vi er ikke dedikert til et bestemt CMS, men vi utvikler primært løsninger på følgende plattformer:

Med mer enn 21 års erfaring har vi svært god kunnskap om de forskjellige plattformenes fordeler og ulemper. Se våre mange cases her.

Har din bedrift bruk for en ny webløsning?

Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale, hvor vi kan snakke om deres behov for et nytt CMS.