200+
Umbraco-løsninger levert av Novicell
La oss utvikle ditt Umbraco CMS
Novicell er en markedsledende Umbraco GullPartner, og er verdens største Umbraco-leverandør - intet mindre. Vi er teknologiske agnostikere og helt gjennomsiktige med måten av jobber på. Vi kjenner plattformen ned til minste detalj. Mange av Novicells nye websider bygges på Umbraco CMS, og vi kan veilede deg i valget av teknologi som passer dine forretningsmål.
Med over 80 Umbraco utviklere og 21 års erfaring er vi en verdensledende leverandør, noe som kan være grunnen til at Umbraco selv også er en av våre kunder. I 2017 ønsket Umbraco en oppgradering av deres eksisterende webside, og sammen med Novicell har selskapet utviklet en ny løsning.
Vi har utviklet over 200 Umbraco-løsninger, så vi begynner ikke på nytt hver gang. I stedet gjør vi alt vi kan for å gjøre prosessen kortere - og ikke minst bedre.
Umbraco-løsninger levert av Novicell
Utviklere med inngående kunnskap om Umbraco - og som brenner for det!
Det er mer enn 500.000 Umbraco-løsninger spredt over hele verden. Umbraco CMS er basert på åpen kildekode og bygget på en solid .NET-plattform som best oppfyller våre krav til funksjonalitet, kvalitet og skalerbarhet. Den siste versjonen er Umbraco 8 som kommer med nye fordelaktige funksjoner, en strukturert kodebase og forbedret ytelse og stabilitet.
Ingen lisenskostnader
Brukervennlig innholdsredigering og ingen designbegrensninger
God integrasjon med andre forretningssystemer
Mulighet for å forhåndsteste moduler og pakker
"Kvaliteten vi har mottatt fra Novicell har vært upåklagelig. Det har alltid har vært av veldig høy klasse. Novicell har også vært flinke til å levere raskt. Gyldendal klarte i samarbeid med Novicell å levere første fase av prosjektet på rekordtid – det var det ingen som hadde trodd at de skulle klare"
Morten Blixrud, Systemansvarlig Gyldendal Norsk Forlag
"Novicells utviklingsressurser er veldig fleksible, og deres webutviklere jobbet in-house med oss i denne perioden. Den tette kommunikasjonen ga prosjektet stor åpenhet og utvilsomt fremskyndet prosessen. Websiden ble publisert bare to måneder etter første møte."
Martin Wülser Larsen, Online Communication Manager at Umbraco
Ja, vi har tatt over og utviklet mange Umbraco-løsninger både fra andre byråer og fra selskaper som vil outsource driften av løsningen. En av styrkene til plattformen er at man ikke er bundet til en spesifikk leverandør, så om nødvendig er det mulig å bytte utviklingspartnere.
Med et åpent kildesystem kan du enkelt endre partner hvis du ønsker det. I tillegg brukes .NET-teknologien bak Umbraco mye, så det er mange utviklere og byråer å velge mellom om du vil flytte løsningen internt eller til en annen leverandør.
Det gjør du med oss. Novicell tilbyr Umbraco-løsninger i alle størrelser, men vi vil alltid starte med en innledende dialog om forretningsbehov og en strategisk forklaring på hva plattformen skal kunne gjøre før vi ser på hvilken teknologi plattformen skal bygges på.
For våre kunder betyr dette:
Innholdstrømmer sikrer parallell utvikling av kode og innhold, og alle parter jobber i det samme systemet - samtidig.
Dataene lastes direkte til nettstedet, og gir en utmerket brukeropplevelse med et mye raskere nettsted.
Utviklingen av umbraco.com begynte med Novicells beste praksis fra tidligere utviklingsprosjekter.
Mange av Novicells nye løsninger bygger på Umbraco CMS. Umbraco er et open source CMS som lever best opp til vårt krav til funksjonalitet, kvalitet og skalerbarhet. Novicell leverer på Umbraco, men vi er ikke som alle andre Umbraco leverandører - vi er helt gjennomsiktig med måten vi jobber på, og ønsker å gjøre vårt beste for å være teknologiske agnostikere.
Det er over 250 000 aktive Umbraco-løsninger verden over, og kundelistene teller store, internasjonale virksomheter som Heinz, Vogue og Peugeot – så du er i godt selskap med det danskutviklede Umbraco CMS.
Det første steget i alle Umbraco utviklingsprosjekter er å ha et kundemøte. I kundemøte vil Novicell lage seg en forståelse av kundens forventninger, ønsker og behov knyttet til Umbraco prosjektet.
I det andre steget vil det bli avholdt en workshop. Hovedmålet med workshopen for Novicell er å forstå kundens mål i forbindelse med prosjektet, samt få en forståelse av hvem som er kundens konkurrenter og interessenter.
Etter de to første stegene har Novicell fått en forståelse av hvordan kunden ønsker at deres Umbraco webside skal designes, og hvordan den skal fungere. Novicell vil deretter lage et grafisk uttrykk for hvordan den ferdige websiden vil se ut.
Hvis kunden sier seg enig i designet og strukturen av websiden vil prosjektet kunne fortsette. Hvis ikke, vil Novicell og kunden ta en ny prat om hvordan kunden kunne ønske seg design og struktur på deres Umbraco webside. Deretter vil Novicell lage en ny skisse for kunden som forhåpentligvis er nærmere kundens forventninger.
Når kunden har godkjent skissen i steg 3, vil Novicell lage grafikk og design på normalt forsiden pluss en kategoriside.
Disse to sidene vil bli vist til kunden på en datamaskin og en mobilenhet, slik at kunden kan få en følelse av hvordan designet kommer til å se ut. Kunden vil kanskje ha noen siste tillegg, og Novicell vet med dette som grunnlag hvordan resten av landingssidene på websiden skal se ut.
I dette steget vil designavdelingen også sjekke med utviklingsavdelingen for software om designet vil fungere sammen med teknikken.
Kunden godkjenner eller godkjenner ikke designet.
Dette steget er todelt.
Grunnen til at dette steget er todelt er fordi Umbraco har utviklet et nytt produkt; Umbraco Premium.
1. Tradisjonell Umbraco CMS.
Tradisjonelt når man sjekker installasjonen av at både backend og frontend fungerer samtidig, vil vi først lage designet og deretter endre designet til HTLM. Denne koden vil da bli satt inn i CMS-systemet og derfra vil du kunne gjenoppbygge og rekonstruere i dagens CMS-system.
2. Det nye Umbraco Premium
I Umbraco Premium er designet allerede laget, så her kan du gjenoppbygge og rekonstruere direkte i CMS-systemet.
Den spesifikke prosessen i utviklingsfasen avhenger alltid av den individuelle løsningen, og funksjonene og/eller de behovene kunden kan få dekket med den endelige løsningen.
Nå er websiden bygget.
I dette steget vil Novicell veilede kunden og deres nye Umbraco webside, slik at de vet hvordan de skal navigere seg både i forhold til hvordan man redigerer innhold, samt hvordan websiden ser ut.
Kunden kan også sitte med spørsmål som vi gjerne svarer på.
Novicell tilbyr separate workshops for ulike brukergrupper på websiden, for å sikre at hver brukergruppe vet og forstår hvordan de skal bruke deres nye Umbraco CMS optimalt.
Avhengig av kundens behov, tilbyr Novicell kundens innholdsansvarlige å jobbe 1 eller 2 dager hos Novicell, slik at de har tilgang til veiledning i prosessen.
Staging-siden kan både bli brukt før eller etter websiden har gått live.
Før websiden går live
Staging-miljøet kan brukes som en lokal database der du kan lagre innholdet ditt, slik at det er klart når nettsiden går live.
Stagingsiden vil normalt være der tilvenningen av den nye siden vil finne sted - før den går live.
Etter websiden har gått live:
Når websiden er live, brukes stagingstedet fortsatt av Novicell for å prøve ut nye funksjoner løsningen. Ofte må kunden godta endringen før den går live på websiden, og derfor vil endringen først bli gjort på stagingstedet, og deretter kan endringen legges til live-websiden når kunden har gitt sin aksept.
I dette steget, vil Novicell forsikre seg om at den nye Umbraco websiden yter optimalt.
I dette steget inkluderes også blant annet målehastighet og det blir utført en SEO helsesjekk, for å forsikre at gamle kategorisider er omdirigert korrekt til den nye websiden.
Websiden er nå klar for å gå live.
En lang periode av drift og service der Novicell, avhengig av hva som er avtalt, tar vare på og vedlikeholder websiden. Novicell bidrar også med videreutvikling av websiden, for å sikre at den fungerer optimalt.
Kontakt meg gjerne for en samtale om dine muligheter med plattformen.