Umbraco leverandør i Oslo

Slik kan vi hjelpe deg med din nye eller eksisterende Umbraco webside

Novicell Oslo er sertifiserte Umbraco GullPartnere

Novicell er en markedsledende sertifisert Umbraco GullPartner lokalisert i Oslo. Med over 80 Umbraco utviklere, 200+ Umbraco-løsninger og 21 års erfaring er vi en verdensledende leverandør, noe som kan være grunnen til at Umbraco selv også er en av våre kunder. I 2017 ønsket Umbraco en oppgradering av deres eksisterende webside, og sammen med Novicell har selskapet utviklet en ny løsning.

Vi begynner derfor ikke forfra hver gang. Vi gjenbruker heller alt vi kan for nettopp å gjøre prosessen kortere – og ikke minst bedre.

Vi er stolt av våre prisvinnende Umbraco-løsninger

Novicell har laget prisvinnende Umbraco-løsninger blant annet til Umbraco communities, den årlige Codegarden konferansen hvor Novicell vant prisen for beste integrering på nettsiden Power.dk. Den beste integrerings-løsningen skyldtes en intelligent integrasjon med SAP og en 100% tilpasset e-handelsløsning, som var skreddersydd for Powers behov.

Løsningen var bygget opp til å håndtere opp til 20 ganger mer trafikk enn Powers daværende CMS. Kravet til løsningen var at den skulle håndtere mye trafikk nettopp fordi de forventet et høyt trafikkvolum under store salg som for eksempel Black Friday.

Hvorfor skal du velge Novicell som din Umbraco-partner?

  • Vi har et team på 80 Umbraco utviklere med inngående kunnskap om Umbraco CMS.
  • Vi er en aktiv partner av Umbraco fellesskapet. Derfor er vi på bølgelengde med nåværende trender og kontinuerlig læring.
  • Vi sikrer at våre kunder er med oss hele veien gjennom prosjektledelsesfasen. Med dette menes det at du er regelmessig presentert med tester og statuser. På denne måten kan justeringer gjøres gjennom hele prosessen.
  • Vi gir grundig opplæring i systemet. Det er et veldig brukervennlig CMS.

Novicell er Umbraco GullPartner

For våre kunder betyr dette:

Bedre og raskere service. Som Umbraco GullPartnere har vi tilgang til en direkte linje av support og rådgivning for våre prosjekter.

Ubegrenset tilgang til alle produktivitetsforberedende tilleggsutstyr som tilbys av Umbraco, og vi hjelper våre utviklere til å jobbe så effektivt som mulig.

Vi har en feilrettingsgaranti med Umbraco. 

Hvorfor skal du velge Umbraco som ditt CMS system?

Umbraco Gull gir fleksibilitet

Innholdstrømmer sikrer parallell utvikling av kode og innhold, og alle parter jobber i det samme systemet - samtidig.

Angular

Dataene lastes direkte til nettstedet, og gir en utmerket brukeropplevelse med et mye raskere nettsted.

Standardpakke som sparer tid

Utviklingen av umbraco.com begynte med Novicells beste praksis fra tidligere utviklingsprosjekter.

Hva er Umbraco?

Mange av Novicells nye løsninger bygger på Umbraco CMS. Umbraco er et open source CMS som lever best opp til vårt krav til funksjonalitet, kvalitet og skalerbarhet. Novicell leverer på Umbraco, men vi er ikke som alle andre Umbraco leverandører - vi er helt gjennomsiktig med måten vi jobber på, og ønsker å gjøre vårt beste for å være teknologiske agnostikere.

Det er over 250 000 aktive Umbraco-løsninger verden over, og kundelistene teller store, internasjonale virksomheter som Heinz, Vogue og Peugeot – så du er i godt selskap med det danskutviklede Umbraco CMS.

Et standard Umbraco utviklingsprosjekt hos Novicell Oslo som en Umbraco-leverandør

Steg 1: Kundemøte

Det første steget i alle Umbraco utviklingsprosjekter er å ha et kundemøte. I kundemøte vil Novicell lage seg en forståelse av kundens forventninger, ønsker og behov knyttet til Umbraco prosjektet.

Steg 2: Workshop

I det andre steget vil det bli avholdt en workshop. Hovedmålet med workshopen for Novicell er å forstå kundens mål i forbindelse med prosjektet, samt få en forståelse av hvem som er kundens konkurrenter og interessenter. 

Steg 3: Skisse av resultatet 

Etter de to første stegene har Novicell fått en forståelse av hvordan kunden ønsker at deres Umbraco webside skal designes, og hvordan den skal fungere. Novicell vil deretter lage et grafisk uttrykk for hvordan den ferdige websiden vil se ut. 

Hvis kunden sier seg enig i designet og strukturen av websiden vil prosjektet kunne fortsette. Hvis ikke, vil Novicell og kunden ta en ny prat om hvordan kunden kunne ønske seg design og struktur på deres Umbraco webside. Deretter vil Novicell lage en ny skisse for kunden som forhåpentligvis er nærmere kundens forventninger. 

Stage 4: Grafikk & Design

Når kunden har godkjent skissen i steg 3, vil Novicell lage grafikk og design på normalt forsiden pluss en kategoriside.

Disse to sidene vil bli vist til kunden på en datamaskin og en mobilenhet, slik at kunden kan få en følelse av hvordan designet kommer til å se ut. Kunden vil kanskje ha noen siste tillegg, og Novicell vet med dette som grunnlag hvordan resten av landingssidene på websiden skal se ut.

I dette steget vil designavdelingen også sjekke med utviklingsavdelingen for software om designet vil fungere sammen med teknikken.

Steg 5: Godkjenning av design med kunde

Kunden godkjenner eller godkjenner ikke designet.

Steg 6: Utviklingsfasen

Dette steget er todelt.

Grunnen til at dette steget er todelt er fordi Umbraco har utviklet et nytt produkt; Umbraco Premium.

1. Tradisjonell Umbraco CMS.

Tradisjonelt når man sjekker installasjonen av at både backend og frontend fungerer samtidig, vil vi først lage designet og deretter endre designet til HTLM. Denne koden vil da bli satt inn i CMS-systemet og derfra vil du kunne gjenoppbygge og rekonstruere i dagens CMS-system.

2. Det nye Umbraco Premium

I Umbraco Premium er designet allerede laget, så her kan du gjenoppbygge og rekonstruere direkte i CMS-systemet.

Den spesifikke prosessen i utviklingsfasen avhenger alltid av den individuelle løsningen, og funksjonene og/eller de behovene kunden kan få dekket med den endelige løsningen.

Steg 7: Veiledning / Kurs / Workshop

Nå er websiden bygget.

I dette steget vil Novicell veilede kunden og deres nye Umbraco webside, slik at de vet hvordan de skal navigere seg både i forhold til hvordan man redigerer innhold, samt hvordan websiden ser ut. 

Kunden kan også sitte med spørsmål som vi gjerne svarer på.

Novicell tilbyr separate workshops for ulike brukergrupper på websiden, for å sikre at hver brukergruppe vet og forstår hvordan de skal bruke deres nye Umbraco CMS optimalt.

Avhengig av kundens behov, tilbyr Novicell kundens innholdsansvarlige å jobbe 1 eller 2 dager hos Novicell, slik at de har tilgang til veiledning i prosessen.

Steg 8: Nå kan du se det ferdige resultatet - men websiden er ikke publisert enda

Staging-siden kan både bli brukt før eller etter websiden har gått live.

Før websiden går live

Staging-miljøet kan brukes som en lokal database der du kan lagre innholdet ditt, slik at det er klart når nettsiden går live.

Stagingsiden vil normalt være der tilvenningen av den nye siden vil finne sted - før den går live. 

Etter websiden har gått live:

Når websiden er live, brukes stagingstedet fortsatt av Novicell for å prøve ut nye funksjoner løsningen. Ofte må kunden godta endringen før den går live på websiden, og derfor vil endringen først bli gjort på stagingstedet, og deretter kan endringen legges til live-websiden når kunden har gitt sin aksept.

Steg 9: Måling og helsesjekk

I dette steget, vil Novicell forsikre seg om at den nye Umbraco websiden yter optimalt.

I dette steget inkluderes også blant annet målehastighet og det blir utført en SEO helsesjekk, for å forsikre at gamle kategorisider er omdirigert korrekt til den nye websiden.

Stage 10: Websiden går live

Websiden er nå klar for å gå live.

Steg 11: Operasjonsfase

En lang periode av drift og service der Novicell, avhengig av hva som er avtalt, tar vare på og vedlikeholder websiden. Novicell bidrar også med videreutvikling av websiden, for å sikre at den fungerer optimalt.

Interessert i å vite mer om Umbraco?

Kontakt meg gjerne for en samtale om dine muligheter med plattformen.