NY WEBPLATTFORM

KILROY

Én løsning – mange aspekter og mange ulike sider

På rundreise med KILROY

Det er 23. 000 aktive sider, 28 websider, 20 innholdsredaktører og 7 språk – og alt kjører i én Umbraco-løsning!

Utover backpacker-reiser tilbyr KILROY veiledning i forhold til studier i utlandet samt en omfattende blogg service. Alt er målrettet til unge og studerende, som har høye forventninger til en web-løsning.

KILROY har valgt å fremtidssikre deres digitale løsning på tvers av deres forretningsområder ved å flytte fra en proprietære plattforme til open source. Konvertering til Umbraco CMS omfatter en enorm mengde sider og språkversjoner, som har gjort krav på et skarpt fokus på sentral oppdatering og samspill av funksjonaliteter for å gjøre løsningen så lett å oppdatere som mulig.

Samarbeidet startet som et vellykket konverteringsprosjekt. Men fordi skiftet til Umbraco gjorde det lettere å jobbe med tingene, valgte vi i samme omgang å forbedre arbeidsflyten via ny funksjonalitet.

Anders Iversen, marketingdirektør i KILROY

Enkel navigasjon

På grunn av løsningens størrelse har Novicell importert innholdet fra mer enn 10 000 sider fra KILROYs tidligere webplattform til Umbraco. Men på tross av omfanget er det stadig enkelt å finne frem på websiden, og det er masse av videoer, blogginnlegg og destinasjonskort å la seg inspirere av.

Den samlede Umbraco-løsningen muliggjør sentralstyring av destinasjoner, således at KILROYs ca. 300 destinasjoner blir administrert av ét sentralt sted i CMS´et.

Hver gang det opprettes en ny destinasjon, blir det således automatisk opprettet en ny destinasjonsside (med tilhørende undersider) på de 7 travel-sides. Datoer og priser på opplevelsesturene hentes fra KILROYS egen produktdatabase, slik at tilbud kun redigeres ét sted. For å unngå å skulle oppdatere stort sett den samme tekten på adskillige sider, er det dessuten laget et template-system, så tekstene vedlikeholdes samme sted og gjenbrukes på undersidene. Blogginnlegg på www.kilroy.dk vises også på øvrige relevante forsider, på samme måte som innholdet på forside-karusellen på én side kan gjenbrukes på de andre.

Flere kommentarer gir liv til siden

Novicell har utviklet et nyhetsmodul i blogg-format som innbyr til feedback og deling via sosiale medier. Men interaksjonen er et gjennomgående element på siden, og det er faktisk mulighet for å skrive kommentarer på de fleste av sidene. I den forbindelse er det tatt spesielt hensyn til søkemotoroptimalisering, da integrasjonen til den eksterne service Disqus plasserer kommentarene direkte på selve siden.

Kontakt og rådgivning i fokus

Websiden rommer tydelige kontaktmuligheter til alle sider. Det er også ´smarte´ formularer, som blir pre-utfylt, alt etter hvilken side man kommer fra, og i henvendelsen til KILROY medsendes automatisk link til sist besøkte side. På den måten har supporten samme utgangspunkt som kunden i den oppfølgende samtalen. Det finnes også et helt support-univers, som svarer på de mest alminnelige spørsmål.

Selve medarbeideren er dessuten ´tagget´ med destinasjoner, slik at de kan kontaktes som reiseeksperter på relevante sider. Dette opprettes i en medarbeiderdatabase, så man på den enkelte reisen- eller studieveileders side finner en personlig video, ´besøkte land´ og en kort beskrivelse – som alt sammen er med på å understøtte KILROYS primære force – nemlig den personlige og detaljerte reiseveiledningen.

Vil du høre mer om løsningen?

Kontakt meg og hør mer om vårt samarbeid med KILROY