Et powerfullt brand med ambisjoner

POWER

Med en avansert teknisk løsning etablerer POWER seg som Nordens nye elektronikkgigant - både online og offline.

Den 1. juni 2015 ble det nye POWER lansert. Det skjedde med en ny og kraftig nettløsning, som satte det nye brandet på kartet og skapte "hype" om de totalt 25 powerhouses.

Dette bestod av samarbeidet av

Samarbeidet med Novicell har bl.a. innebåret bygging av en plattform i Umbraco 7.2 og en skreddersydd nettbutikk.

Strategisk basert løsning

Onlineløsningen er bygget for å understøtte målet om å være konkurransedyktig på pris og service.

Solid Umbraco-plattform

En skreddersydd plattform til å håndtere et stort produktsortiment og mange brukere samtidig. 

Powerful nettbutikk

Nettbutikk med intelligent produktfiltrering og rask ytelse gir kontinuerlig og nøyaktig søk.

Vi sikter etter å gi våre kunder den beste kjøpsopplevelsen, samtidig med at vi ønsker å kunne svare og reagere raskt og enkelt i et stadig skiftende marked. Her er vi veldig fornøyd med løsningen som Novicell har skapt.

Kenneth Nellebjerg, Sales & eCommerce Manager hos POWER

 

Elektronikk til de beste prisene

En av grunnene til at POWER kan være konkurransedyktig på pris, skyldes at det flere ganger i døgnet skjer en automatisk prissammenligning med en rekke konkurrenter. Dette betyr at POWER effektivt kan justere prisingen av hele produktserien med elektroniske prislapper. Dette gjør at POWER alltid kan tilby kundene den beste pris, uansett om de handler i et POWERHOUSE eller på POWERs nettside. 

 

La meg se nettbutikken

Powerfullt online konsept

Som en nye aktør i salget av elektronikk og hvitevarer, har POWER et strategisk fokus på å sikre lavere markedspriser, 'know how'-kunnskap om alt innenfor kategorien og god kundeservice i alle kanaler.

Det har derfor vært Novicells hovedfokus å understøtte denne forretningsstrategien i arbeidet med å bygge POWER's online plattform. Det har inkludert å skape en en webløsning med fokus på å minimere antall manuelle prosesser, slik at POWER har det beste grunnlaget for å handle smidig og støtte sine kunder under kjøpsprosessen.

For eksempel kan POWER enkelt og raskt skape nytt innhold til nettstedet i forbindelse med nye produkter eller kampanjetilbud. Dette gjelder også for POWERMAGASINET - en bloggseksjon hvor POWER holder deg oppdatert på nyheter og viten innenfor elektronikk og hvitevarer. Fleksibilitet hjelper POWER til å være konkurransedyktig med ny kunnskap, som støtter det overordnede forretningsmålet.

Resultatene

På åpningsdagen av landets første POWERHOUSE, skapte POWER høy trafikk og en stor omsetning - både i den nye butikken og i nettbutikken.

23.500.000+

Kr. i omsetning i butikken

3.000.000+

Kr. i omsetning i nettbutikken

854.588+

Nettbesøk på POWER.dk

Bundsolid nettbutikk

Nettbutikken på power.dk er skreddersydd for å håndtere et stort antall brukere samtidige, og levere søkeresultater i samme øyeblikk som en bruker taster i søkefeltet. 

Raske søkninger avgjørende for kundene, slik at de enkelt kan finne et bestemt produkt i POWERs store produktsortiment. Alle produktene er sortert etter vare, kategori og merke, hvilket gir den beste filtreringen og de mest nøyaktige søkeresultatene.

På grunn av søkefunksjonens sentrale rolle, har søkefeltet nesten erstattet toppmenyen øverst på siden, så øynene blir automatisk rettet til feltet. I tillegg har drop down-menyen et app-inspirert design - igjen for igjen for å illustrere de mange forskjellige produktene, men også å skape det beste rammeverket for å optimalisere nettbutikken for mobilen.

I arbeidet med å bygge POWER webshop har det altså vært fokus på ytelsesoptimalisering, hastighet og den gode brukeropplevelse, da alle tre er viktige faktorer for å drive salg online. 

Årets nye e-handelsløsning

Hvert år utdeler bransjeorganisasjonen FDHI priser til årets beste e-handelsløsninger. I 2016 stakk POWER av med prisen for «årets beste nye e-handelsløsning». 


Juryens begrunnelse:
"POWER kommer inn og tar en sterk posisjon i et modent marked på svært kort tid. Resultatene de har skapt er imponerende - men det virker til de nettopp har begynt. Menneskene bak POWER har mange års bransjekunnskap, men har valgt en tilnærming, hvor de tenker på nettet først - i motsetning til flertallet av bransjen. De har tenkt omni-channel fra begynnelsen og har aggressive planer for utvidelse i inn-og utland. POWER har hatt betydelig kapital i ryggen, men de har forvaltet pengene godt når du ser resultatet på nettsiden og på ytelsen av omni-channel disiplinen."

Hør mer om POWER's online-løsning

Har du spørsmål, eller er du bare nysgjerrig på å høre mer om løsningen og samarbeidet med POWER, må du gjerne kontakte meg.