Kunnskapsdeling

Gratis Webinarer

Vil du lære tips og triks som kan hjelpe deg å tenke nytt om den digitale strategien din i en helt ny situasjon?

Vi organiserer webinarer for å gi deg digital inspirasjon nå som hjemmekontor er blitt en kjent situasjon for mange av oss. Delta på våre webinarer som varer i omlag 60 minutter om forskjellige digitale temaer. Vi er også her for å besvare eventuelle spørsmål du har. La oss inspirere deg til ditt digitale arbeid - gratis.

Vi poster løpende nye webinarer

 

Migrering fra Umbraco 7 til Umbraco 8

Jobber du for tiden i Umbraco 7 og tenker på om du bør oppgradere til versjon 8? Dette webinaret hjelper deg med å finne ut om migrasjon er det riktige valget for bedriften din akkurat nå.

Seminaret vil ta for seg:

  • En introduksjon til de nye funksjonene og fordelene som migrasjonen gir
  • Rådføring for hvordan du forbereder deg på migrasjon
  • Svar på spørsmål du måtte ha
  • Spørsmålsrunde med utviklingssjef Mikkel Keller

Mikkel Keller vil gå gjennom fordeler og ulemper med å oppgradere - med fokus på hvilke fallgruver man skal se etter - i tillegg til spesifikke migrasjonsstrategier.

Sett av en time for å finne ut om du bør migrere til Umbraco 8.

Onsdag 8. april 2020: 10:00–11:00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

 

Hvorfor du bør benytte anledingen til å annonsere på Facebook i en lavkonjunktur 

I den nåværende situasjonen kan mange av lure på om det er lønnsomt å benytte ressurser på Facebook-annonser i løpet av en lavkonjunktur. Faktum er at nå som folk jobber hjemmefra, henvender flere seg til Facebook.

Facebook når 60% av internettbrukere. I gjennomsnitt bruker 2,26 billioner mennesker Facebook, WhatsApp, Instagram eller Messenger hver dag.

Annonsering i sosiale medier er utvilsomt en av de kraftigste måtene å nå potensielle og eksisterende kunder.

I dette webinaret vil vår digitale markedsføringskonsulent, Jacob Tibbott, tilby praktisk innsikt i å kjøre Facebook-annonsekampanjer under en lavkonjunktur. Han vil også svare på alle spørsmål du måtte ha.

Webinaret vil dekke:

  • Bør du kjøre Facebook-annonser i en lavkonjunktur?
  • Gjennomgåelse og tilpasning av din nåværende digitale strategi
  • Hvilke annonser som gir best resultater i en lavkonjunktur
  • Oversikt over rapporteringen din for å identifisere trender
  • Facebook Small Business Grants-programmet
  • Spørsmålsrunde

Få all denne informasjonen over en rask lunsjpause!

Torsdag 9. april 2020: 11:00–12:00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

Scroll down for more

Gjennomgå og tilpass din digitale markedsføringsstrategi for å holde deg på topp

Det er ikke mange passende sammenligninger med COVID-19-situasjonen som vi nå opplever, men vi ønsker å gi deg og din virksomhet den nødvendige støtten og motivasjonen for å komme seg gjennom denne situasjonen. Derfor organiserer vi dette webinaret for å dele nyttige tips om hvordan du kan jobbe med dagens situasjon og sikre at du kommer ut på vinnersiden.

Tenk langsiktig og sett av tid nå for å være klar når normale forhold gjenopptas.

Bli med Novicells digitale markedsføringskonsulent, Jacob Tibbott, som vil dele tips om digital markedsføringsstrategi du kan iverksette:

  • Gjennomtenke strategien og taktikken din
  • Hvordan du bør jobbe med sosiale medier og reklame i utfordrende tider
  • Forbedre nettstedet ditt og jobbe med innhold

Bruk en time på å lære om hva du kan gjøre med din digitale strategi i dag, og benytt muligheten til å stille Jacob alle spørsmål du måtte ha.

Onsdag 15. april 2020: 11:00–12:00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

Nå ut til kundene dine med Google Ads

En av de raskeste måtene å nå potensielle og eksisterende kunder på nett er med Google Ads. Google Ads plasserer annonsene dine øverst i Googles organiske søkeresultater, og du kan bestemme søkeord, ad copy og budsjett.

Dette webinaret vil lære deg hvordan du oppnår raske gevinster når du bruker Google Ads effektivt for å utvide virksomheten din og maksimere avkastningen - også i tider som disse hvor mange bedrifter sliter.

Vår Google Ads-spesialist, Jacob Tibbott, vil gi deg praktisk innsikt i de viktigste aspektene ved plattformen, og lære deg hvordan du lager en markedsføringskampanje fra start til slutt. Du vil lære om:

  1. Grunnleggende om søkeord
  2. Beste praksis for strukturering av kontoen din
  3. Skrive effektive annonser
  4. Remarketing til kundene dine

Onsdag 22.april 2020: 11:00–12:00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

YouTube Ads: Nå målgruppen din og få konverteringer

Sliter du med å få målgruppen til å konvertere? Utnytt tiden du har til rådighet, og se på mulightene med YouTube-annonsering.

YouTube er en raskt voksende plattform, og er den nest mest populære søkemotoren etter Google. Plattformen er den største innen hjemmevideoer, virale treff og how-to videoer. I dag benyttes plattformen også av bedrifter for å engasjere seg med målgruppen og skape konverteringer.

Med YouTube kan du annonsere til kundene dine ved hjelp av tekst og bilde og dermed lage engasjerende innhold målrettet via databaserte segmenteringskriterier.

Over en billiard timer video spilles på YouTube over hele verden hver dag, noe som gir selskaper en enorm rekkevidde og gjør YouTube til en spennende plattform med stort potensiale.

I dette gratis webinaret vil vår YouTube-markedsføringsspesialist, Jacob Tibbott, veilede deg om hvordan du kommer i gang med videomarkedsføring og YouTube. Du vil lære om:

  • Fordeler med videomarkedsføring
  • Målgrupper på YouTube
  • Hvordan du kan engasjere deg med seere
  • Analysering av dataene dine og YouTube-innsatsen din

Torsdag 23. april 2020: 11:00–12:00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

LinkedIn-webinar: Hvordan nå beslutningstakeren på nett

Annonsering i sosiale medier er en av de kraftigste måtene å nå potensielle og eksisterende kunder på nett. Det er et stort potensiale i sosiale medier om dagen gitt den nåværende globale krisen vi alle opplever.

LinkedIn har 303 millioner aktive brukere per måned. 92% av Fortune 500-selskaper bruker LinkedIn, og det er 90 millioner påvirkere på seniornivå og 63 millioner beslutningstakere på plattformen!

Derfor er det ingen overraskelse at LinkedIn har blitt det beste B2B-annonsenettverket for våre kunder. LinkedIn-annonser lar deg snakke direkte med din perfekte kunde og generer større avtaler enn Google Ads.

I dette 45-minutters webinaret vil vår markedssjef, Joseph Goodson, gi handlingskraftige råd om hvordan du kan nå din perfekte kunde på LinkedIn.

Du vil lære:

  • Om det er fordelaktig for deg å kjøre LinkedIn-annonser under en krise
  • Hvilke annonser som fungerer og ikke fungerer under en krise
  • Hvordan du kan nå de rette menneskene, til rett tid, med riktig melding, på rett sted
  • Hva som må til for å oppnå suksess med LinkedIn-annonser


Du vil også kunne stille spørsmål du har angående LinkedIn-annonsering.

Onsdag 29. april 2020: 11:00–11:45, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

Skal du bli med på appbølgen?

Smarttelefon og apper har blitt en uunnværlig del av hverdagen vår - og tallene indikerer at vi akkurat er i gang med den digitale reisen som samfunn.
Men betyr dette også at bedriften din trenger en app for å være til stede hos morgendagens kunder?

På dette webinaret fokuserer vi på fordelene ved å anse appen som en strategisk kanal for bedriften din. Og vi ser nærmere på fordelene og ulempene med de forskjellige alternativene som er tilgjengelige for å komme med en app: PWA, Native og Cross-plattformen.

Et utdrag av temaene Asger vil gjennomgå:

  • To App or Not - that's the question
  • Going native
  • Er PWA det nyeste og beste?

Seminaret er for deg som vurderer å møte brukere uansett hvor de er - med en strategisk app-etappe til bedriften.


Tirsdag 5. mai, kl. 13.00-14.00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og registrer din deltakelse her

Guide innen data for nybegynnere


Benytt deg av dataene du generer, med Google Analytics og Google Tag Manager. Nybegynnerguiden vår gir deg en omfattende introduksjon til en verden av analyse av nettsteder ved hjelp av Google Analytics og Google Tag Manager.


Vår sjef for digital markedsføring i UK, Joseph Goodson, vil i løpet av 45 minutter lære deg hvordan du bedre kan forstå dataene nettstedet ditt genererer. Du kan bruke disse dataene til å ta smartere beslutninger og øke virksomheten raskere!


Du vil lære:

  • Hvordan du konfigurerer analyser
  • Hvordan du identifiserer verdifull data 
  • Inn og ut-koder for taghåndteringssystemer (Google Tag Manager)
  • Våre beste analytiske triks og verktøy å bruke


Onsdag 6. mai 2020: 11:00–11.45, inkludert spørsmål og svar

Les mer og meld deg på her

Internasjonal SEO: Oppnå vekst i din bedrift ved å markedsføre til et globalt marked

Stadig flere selskaper fokuserer på å drive virksomhet i globale markeder. I dag starter 93% av alle globale onlineopplevelser via en søkemotor. Derfor er det viktigere enn noen gang å forstå hvordan du kan komme deg til toppen av disse resultatsidene i søkemotorer (SERP).
Dette webinaret passer for deg som jobber med markedsføring for en mellomstor eller stor bedrift som opererer globalt eller ønsker å utvide driften.

Sett av 45 minutter for å definere din internasjonale SEO-strategi ved å fokusere på:

  • Teknikkene bak en suksessfull internasjonal SEO-strategi
  • Forstå de ulike målgruppene og deres søkeoppførsel
  • UX og eksempler på kulturelle forskjeller mellom land


Torsdag 7. mai 2020: 11:00–11:45, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

 

Markedsføringsautomatisering i Sitecore

Bruker du dyrebar tid på å hente ut lister fra Sitecore, sortere, filtrere og deretter flytte data videre til andre systemer? 
Sitecores verktøy for markedsføring av automatisering kan hjelpe deg med å automatisere mange av de manuelle prosessene du måtte ha for å håndtere data fra nettstedet ditt.

I webinaret vil du lære om hvordan Sitecores markedsføringsautomatiseringsverktøy kan brukes til å automatisere:

  • Innsamling av kundeleads
  • Håndtering av nyhetsbrevpåmelding
  • Automatisering av kundedialog med kontaktformularer
Webinaret er for deg som jobber med en Sitecore-løsning og vil vite mer om hvordan du kan jobbe smartere ved å bruke mindre tid på manuelle oppgaver.

Torsdag 28 april kl. 13:00 - 14:00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

CRO: Forbedre konverteringen på nettstedet

En økning i nettstedstrafikk garanterer ikke at selskapets inntekter vil øke. Det er viktig at brukere besøker nettstedet ditt, men det er viktigere at de er riktig type besøkende, og det er viktig at de konverterer.
 
Konverteringsfrekvensoptimalisering (CRO) handler om å gjøre viktige endringer på nettstedet ditt for å generere flere potensielle kunder, salg og fortjeneste.
 
I løpet av 45 minutter vil du lære om hvordan du kan utvide virksomheten din ved å tiltrekke deg de rette besøkende og få dem konvertert.
 
Dette webinaret vil fokusere på:
  • Grunnleggende innføring om CRO
  • Bransjens benchmarks
  • Identifisering av hvilke faktorer som kan medføre at du taper penger
  • Hvordan du kan gjennomføre A/B - testing

Onsdag 13.mai 2020: 11:00–11.45, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

Vi deler redaksjonell erfaring i Umbraco 8 - slik kan du enkelt kan bygge appellerende og dynamiske websider

Opplever du at Umbraco-versjonen din er vanskelig å bruke og tidkrevende når du publiserer nytt innhold? Delta på dette webinaret hvor du vil få innsikt i Umbraco 8 og ta dine redaksjonelle erfaringer til helt nye høyder!

Webinaret vil gi deg:

  • Nybegynnerverktøy og informasjon for å komme i gang med Umbraco 8
  • Innblikk i den redaksjonelle opplevelsen i Umbraco 8
  • Hvordan lage estetisk- og dynamisk innhold
  • Opplev fleksibilitet i å bygge responsive innholdssider

Webinaret er rettet mot deg som jobber som redaktør i Umbraco eller markedssjef, e-handelssjef eller nettstedssjef, og er interessert i å se hvordan Umbraco 8 gjør det enkelt å lage dynamisk responsivt innhold og få CMS-systemet til å fungere for deg. 

Torsdag 14. mai kl. 13.00-14.00 inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på her

Har du eierskap til den nye og eksisterende kundenes digitale produktopplevelse?

Kom til Inspirasjonswebinar om produktinformasjonsadministrasjon (PIM).

Med flere kanaler og tøffere konkurranse øker kravene til den digitale kundeopplevelsen. Et produktinformasjonsstyringssystem (PIM) hjelper deg med å presentere relevant informasjon om dine produkters egenskaper og kvaliteter mer effektivt, og hjelper deg dermed med å veilede kunder bedre på tvers av de mange berøringspunktene.
 
PIM er både en teknisk plattform og en forretningsdisiplin.
 
Et PIM-system tar sikte på å forenkle og effektivisere arbeidsstyring for produktstyring, og er spesielt godt egnet for selskaper som har flere distribusjonskanaler (inkludert netthandel), komplekse produkt- og metadata, eller behov for språkversjon av produktkataloger. I praksis må PIM samle inn mye data om de enkelte produktene fra forskjellige systemer, lokale regneark eller i sjefen for markedsføring og forberede produktene dine for markedsføring - digital og trykt - og salg i en sammenhengende og effektiv arbeidsflyt.
 
Dette vil du lære mer om i webinaret:
Kunnskap om PIM og integrasjoner for PIM: Hvilken verdi kan bedriften få fra en PIM-løsning, og hva krever den?
 
Konkret kunnskap fra et innblikk i to kundesaker
 
  • Vi ser på hvordan Beck Søndergaards produkter er beriket i PIM-systemet Struct, for å skape en bedre opplevelse på nettstedet.
  • Vi ser på PIM-løsningen som PLUS A/S - det vellykkede B2C-hagedekorasjons- og utemiljøfirmaet - har kommet frem til. Løsningen sikrer at PLUS har fått god kontroll på produktdataene sine. Dette, gjennom en konfigurator, bidrar til å sikre en langt bedre kundereise, noe som til slutt sikrer flere bestillinger og langt færre feilordrer.
Målgruppe
Seminaret er relevant for deg hvis bedriften viser produktinformasjon på nettportalene dine.
 
Hvilken PIM-plattform skal jeg velge?
Det er en rekke produktinformasjonsadministrasjonsplattformer på markedet. Novicell er teknologiuavhengig og tilbyr upartiske råd om valg av PIM-programvare og implementering.
 
Alle som deltar på webinaret vil bli tilbudt en 1-1-økt med en PIM-ekspert og med muligheten til å invitere en valgt PIM-partner slik at du har råd til implementering og bruk av PIM i virksomheten din.
 
 
Onsdag 19. mai kl. 13.00-14.00 inkludert spørsmålsrunde

Les mer og registrer deg her

Conversion Copywriting: Vil du lære hvordan du skriver tekster som overbeviser og selger?


Da er dette webinaret bare noe for deg. Her fokuserer vi på Conversion Copywriting og lærer deg hvordan du skriver tekster med høy konvertering til dine landingssider, annonser eller nyhetsbrev. Tekster med ett tydelig fokus - få brukerne dine til å utføre en ønsket handling.


På webinaret vil du få påfyll av inspirasjon og konkrete tips du kan bruke direkte i ditt eget arbeid - enten du er en dyktig copywriter eller bare skriver tekster av og til som en del av arbeidet ditt.


Mandag 25.mai kl. 10.00 - 11.00 inkludert spørsmålsrunde

Les mer og registrer din deltakelse her

Vil du øke verdien på kundedataene dine?


På webinaret presenterer våre eksperter Jens og Kristian hvordan du, ved å samle alle kundedataene dine, inkludert data fra alle kontaktpunktene dine i en plattform, kan oppnå et mer nøyaktig kundebilde og øke salget ved å handle ut fra kundeneinnsikten.

Du vil lære å analysere innsamlede data fra systemene dine: ERP, CRM, nettsted, Marketing automatiseringsplattform, kundeklubbdata, sosiale plattformer, POS-systemer osv. Kan gi kundene dine riktig beskjed til rett tid og i det høyre kanal.


Webinaret vil også dekke:

  • Et gjennomgang av de tre trinnene som trengs for å få mer verdi ut av bedriftens kundedata
  • Gjennomgå en rekke saker - kunder som Novicell har bidratt til å få verdi ut av kundedataene. Det spenner fra den lille løsningen til den svært avanserte løsningen til en verdensomspennende bank.


Det vil være en god mulighet til å finne inspirasjon uansett bedriftens størrelse eller bransje.


Tirsdag 26. mai, kl. 14.00 - 15.00, inkludert spørsmålsrunde

Sitecore-tilpasning - hvordan komme i gang


Hvis du bruker Sitecore, men ikke har begynt å bruke personaliseringsalternativene, er dette webinaret for deg! Personaliseringsløsningen er et av de kraftigste verktøyene i Sitecore-plattformen og kan hjelpe deg med å øke brukerens engasjement.
I det øyeblikket en person besøker nettstedet ditt, får du mye informasjon, for eksempel den besøkende, språket og kanalen de besøker fra. Videre, mens de surfer på nettstedet, etterlater de flere spor: sidene de så på og spesifikke handlinger de utløste.
Hvorfor vil du vise det samme innholdet til alle brukere på hele siden med all denne informasjonen som er tilgjengelig om besøkende? Mulighetene for personalisering er uendelige, og derfor synes selskaper det ofte er vanskelig å komme i gang.

Vi vil demonstrere de første trinnene i Sitecore-løsningen:

  • Definer publikum
  • Begynn å profilere
  • Spor markedsføringskampanjer
  • Tilpass innhold

Dette webinaret er relevant for Sitecore-brukere, Sitecore-lisensinnehavere, markedsførere som jobber med Sitecore, og alle som er interessert i å bruke Sitecore for sin virksomhet.

Tirsdag 26. mai 2020: 11:00–11:45, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og meld deg på

Tips for å bygge et nettsted med høy ytelse

De siste årene har mange selskaper engasjert mye av sin tid og krefter på ting som personalisering og søk, men de glemmer det grunnleggende. Hvis nettstedet ditt for netthandel ikke fungerer, mister du kunder.
 
Ytelse er nøkkelen når det gjelder nettsteder for e-handel. Fordelene med et nettsted med høy ytelse er flere:
  • Bedre SEO-score og rangering
  • Mer organisk trafikk
  • Lavere avvisningsrate
  • Høyere konverteringsfrekvens
  • Høyere kundetilfredshet
Å lage et nettsted med høy ytelse for e-handel kan imidlertid være tidkrevende, vanskelig og noe som trenger mye kontinuerlig forbedring.
 
I dette webinaret vil vi se på hvor du kan fokusere din innsats for å lage et høyt ytelsesoppsett for e-handel, og gi deg verktøyene som trengs for å drive effektiv og optimalisert e-handel.
 
Onsdag 3. juni, kl. 11.00–12.00, inkludert spørsmålsrunde

Les mer og registrer deg her

Er du interessert i et emne vi ikke har tatt for oss?

Gi oss beskjed, så vil vi se nærmere på dette når vi planlegger fremtidige seminarer.

7 automatiserte salgsstrømmer som selger mens du sover


'Den nye normalen' blir tilsier at vi må bør satse digitalt. Mer automatisering, noe som frigjør ressurser for å prioritere salgs- og markedsføringsinnsats optimalt.

På webinaret viser vi deg hvordan du kan støtte hele kundereisen med automatiserte strømmer som utnytter kundens livssyklus. Her får du 7 spesifikke råd innen salgstrømmer som selger, basert på mange års erfaring innen salgsautomatisering. Da kan du bruke tiden og pengene dine passende der du får enda mer overskudd.


Du får konkrete eksempler på salgsautomatisering:

  • Oversikt over hvilke data som er nødvendig for å støtte salg gjennom hele kundereisen
  • Kunnskap om tingene du IKKE bør gjøre når du jobber med salgsautomasjon


Onsdag 27. mai kl. 14.00-15.00 inkludert spørsmålsrunde