Ny Umbraco plattform

Sinclair Pharma

Sinclair Pharma er et farmasøytisk selskap som produserer hudpleieprodukter. Som et farmasøytisk selskap bestående av både pleie og medisin, er deres ambisjon å levere et høyt nivå av kvalitet og sikkerhet til kunden gjennom effektive og minimalt invasive hudbehandlinger som gir et naturlig utseende. Sinclair Pharma opererer i Europa, Midtøsten, Asia, Nord-Amerika og Brasil, og var på utkikk etter en partner som kunne hjelpe med å administrere selskapets online tilstedeværelse på tvers av disse markedene. Både på selskapets "corporate" nettside, på merkevaresider og på forbrukersider. Løsningen måtte ut raskt og effektivt på flere språk i forskjellige land.

 

Ønsker og anbefaling

Etter en innledende scoping-workshop med det spanske teamet og det globale markedsføringsteamet, var det klart for Novicell at Sinclair Pharma trengte en løsning som kunne øke interessen for produktene sine, samtidig som de forklarte hvordan deres behandlinger fungerer. For å møte dette, anbefalte Novicell Umbraco som Content Management System (CMS) med Novicells best-practice produkt, Umbraco Premium.

Ambisjon

Det var sentralt i Sinclair Pharma å skape bevissthet og tillit til behandlingene, hjelpe forbrukeren til å velge riktig behandling og samtidig gjøre det enkelt for forbrukeren å finne nærmeste klinikk.

Flere nettsider under samme CMS

Det var tydelig for Sinclair Pharma at de trengte et enkelt CMS når både deres egen nettside, et bredt utvalg av merkevarenettsteder og forbrukersider kunne administreres samtidig. For å løse problemet valgte Sinclair Pharma å følge Novicells anbefaling om å bruke Umbraco Premium.

Lovmessige krav

Det var viktig for Sinclair Pharma å ha et CMS som kunne inneholde ulikt lokalt innhold, for eksempel myndighetskrav. Som selskap i farmasøytisk industri har hvert land forskjellige lover, regler og forskrifter. Dette kan støttes av Novicells Umbraco Premium-produkt, som hjelper Sinclair Pharma å være juridisk kompatibel på tvers av landegrensene.

Løsning

Flere typer nettsteder

Under workshopen identifiserte Novicell behov for flere typer nettsteder for ikke-merkede, merkede og Sinclair Pharmas egne nettsider. Hvert nettsted trengte sin egen visuelle identitet, ettersom formålet og målgruppen skilte seg fra hverandre på de forskjellige nettstedene.

Nettsidene som ikke er merket er bygget som et magasin der forbrukeren kan se forskjellige typer behandlinger. Disse nettstedene tar sikte på å skape bevissthet slik at forbrukeren kan ta valg om riktig behandling.

De merkede nettstedene er ment å utdanne og forklare hvordan et bestemt merke eller behandling fungerer. Her viser tidligere kunder sine historier og forandringer.

Til slutt, på bedriftens nettside, forteller Sinclair Pharma sin historie og introduserer forbrukeren til alle de forskjellige produktene og behandlingene de tilbyr.

Hjelp til å bidra med å øke trafikken til forskjellige nettsteder

Sinclair Pharma hadde et ønske om å øke trafikken og engasjementet. Novicell har fokusert på søkemotoroptimalisering (SEO) i den prosessen, og det har skapt økt trafikk og engasjement. Sinclair Pharma har nå en portefølje av nettsteder der Novicell hjelper med å løse mer trafikkgenererende oppgaver.

Noen av aktivitetene som Novicell utførte, var å oppdatere og omdirigere lenker, tilpasse tynt innhold og justere metadata. Disse resultatene bidro sammen til forbedrede resultater.

Nøkkelfunksjoner

Ny nettside på noen få dager, ikke måneder

Et krav fra Sinclair Pharma var at det skulle være enkelt å få ut nye nettsteder i de forskjellige landene. Umbraco Premium gjør det enkelt og enkelt, samtidig som en kan gjøre det på få dager, ikke måneder. CMS fungerer dermed som et aktivt verktøy som det globale markedsføringsteamet kan tilby de forskjellige regionale markedsføringsteamene.

Les mer om Novicell Premium.

'Før og etter' bilder

En av nøkkelfunksjonene på nettsiden til skjønnhetsklinikker er tidligere kunders bilder fra før og etter behandlingen, nettopp fordi det er relevant og kan bidra til å bygge tillit til produktene og merkevaren. Novicell utviklet derfor en lysbildefunksjon der besøkende kan dra frem og tilbake i bildene og dermed se utviklingen.

Clinic finder

Når forbrukeren har bestemt seg for en behandling, kommer "clinic finder" inn i bildet. Det er en integrert løsning som hjelper forbrukeren med å finne adresse og kontaktinformasjon til nærmeste klinikk. Alle klikk og interaksjoner blir sporet på de forskjellige nettstedene og rapporteres til Sinclair Pharma. På denne måten kan Novicell og Sinclair Pharma optimalisere, jobbe med og viderebringe disse innsiktene til forretningsdrivere.

Resultater

 

76%

Stigning i nye brukere på 4 måneder

70%

Stigning i nye sessioner

Med det nye nettstedet kan vi vise hvordan våre estetiske behandlinger fungerer, samtidig som vi fremhever partnerne våre. Vi har et effektivt CMS som støtter behovene til våre regionale team og en mye mer brukervennlig opplevelse for sluttbrukeren. Men viktigst, vår digitale forretningsmodell har blitt en ekte forretningsdriver.

Dave Baldwin, Head of Digital, Sinclair Pharma

Fortsatt samarbeid

Siden den første nettside-lanseringen har Novicell og Sinclair Pharma jobbet tett sammen for å øke trafikken og viderebygge løsningen. I 2020 har vi ferdigstilt flere hjemmesider, og forbedrer på løpende bånd allerede eksisterende nettsider.  

Vil du høre mer om hvordan vi kan hjelpe deg med å optimere din digitale bedrift?  

Ta gjerne kontakt med meg!